April – Bulan Gigi

bulan gigi Assalamualaikum, April, Bulan Kesihatan Oral – Bulan Gigi. Tanggal 06 April baru-baru ni, kami sekeluarga keluar jalan-jalan. Pertama, air takde, nak buat kerja kat rumah dah tak menjadi je. Alasan je tu. Yang kedua celebrate hari tua. Dah makin menginjak tua dah. Biasalah, bila ada anak-anak aktif ni, tempat yang biasa kami kunjungi mesti tempat […] Teruskan Membaca →

Bila Teman Tapi Mesra Tak Sihat

Assalamualaikum, Semua sihat? Baguslah. Blog ni je yang kejap sihat kejap sakit. Bayangkanlah, kali ni baru ada masa nak menulis. Baru rajinlah katakan. Baru-baru ni cadang nak balik kampung. Dah siap dapat cuti lagi. Tapi dalam seminggu dua sebelum balik tu, teman tapi mesra tak sihat pulak. Masa tengah drive, memang tak de apa-apa masalah, […] Teruskan Membaca →

Rezeki Buat Kita

Assalamualaikum, Hari ni keluar rumah pergi kerja macam biasa. Yang tak biasanya, cuaca kat bumi Malaysia ni. Semalam, jerebu makin teruk. Keluar pejabat je, rasa macam pelik. Yelah, duduk dalam pejabat tu memang tak nampak luar kan.. Teruskan Membaca →

Semuanya Orang Buat

Assalamualaikum, Salam hari Jumaat buat semua. Pergi solat jumaat ke tak? Jangan tak pergi tau, untuk yang lelaki. Untuk yang perempuan, boleh solat zohor. Pejam celik, pejam celik, kejap je berlalu minggu ni. Esok cuti, bagus bagus. Kejap juga rasa hari ulangtahun mr. vios tu. Hari Isnin ni tamat. Teruskan Membaca →