Sukan

5 Sebab China Menang Piala Thomas

Salam. Sekali lagi kita bercakap mengenai sukan badminton. (sebab tuan punya blog suka main badminton..). Semua orang dah tahu kan, China sekali lagi merangkul piala tersebut buat kali keempat kalau tak silap. Nasib baik piala uber dorang naib juara jer.. Tahniah buat Korea kerana berjaya menundukkan tembok itu.. hehe. (bila malaysia nak menang piala uber??)

piala-thomas

Jom kita tengok 5 sebab China boleh menang kali ni.. Malaysia mungkin leh ikut kan..

  1. Miliki stamina yang hebat. Rubber set tutup sebelah mata jer.. (Makan pe tak tau.. Tongkat ali kot..hehee)
  2. Bermain dengan bijak, taktikal yang sangat berkesan. (leh main rally, cuma pastikan anda benar-benar dapat kuasai perlawanan)
  3. Punya daya pukulan smash yang sangat bagus. (susah nak tengok player malaysia buat smash yang sebegitu). Player Malaysia perlu belajar lebih gigih bab smash nih.
  4. Mampu mengambil semua jenis pukulan termasuk smash (Lin Dan terutamanya). Penat tengok player lawan smash, tapi dorang masih mampu membalas..
  5. Player China ada senjata yang player lain tak de, dorang pakai Jin masa lawan ni.. Ye lah, dorang ada Chen JIN, kite mana ada.. hehee

Apa pun, cara pemain China bermain sepanjang Piala Thomas berlangsung hari tu sangat mengagumkan. Ranking dunia langsung tidak memberi kesan kepada mereka. Bergu ketiga dunia yang berpengalaman juga tunduk kepada bergu kelapan dunia. Bayangkan..

** Hoki pun Malaysia tidak dapat ke final..

@fiezaradzi.com – Kadang-kadang masa main memang ada masa bila kita buat semua benda tak jadi.. Begitulah yang Chong Wei rasa kot.. Malaysia perlu pelapis badminton yang hebat secepat mungkin.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge