Personal

Annur Pandai Cakap Sudah

Hari ini nak citer pasal annur la.. Lama tak citer pasal budak sorang nih. Annur dah setahun enam bulan 28 hari. hahaa.. Hari tu kena cucuk untuk setahun enam bulan sudah.. ok..

Sekarang suka main kat padang depan rumah kitorang kalau petang tak hujan dan tak panas. Memang suka, padang tu pun tak le banyak sangat mainan, de la se-papan gelongsor, 2-set buaian, 2-jongkang-jongket. pastu de bukit sket dengan de tempat leh jogging. ok la tu kan.. Cuma kat situ kadang-kadang de ‘tinggalan’ si anjing.. huhu.. kena hati-hati tu.. Pastu kadang-kadang bukan main mainan kat situ, tapi naik turun bukit kat taman permainan tu.. uish, memang kurus la mama abah die..

Sekarang annur dah pandai cakap. Bukan lah cakap cmni, mama annur nak susu, nak nasi. bukan, sikit-sikit la.. nak tengok contoh? jom..

mama: annur tu pe? (sambil tunjuk ke bas)

annur: bas..

mama: pandai tu pe pulak? (sambil tunjuk ke lori)

annur: lolili la la.. (lori le tu..) – sambil buat muka senyum..

muka senyum tu sebab die tau jap lagi mama mesti betulkan bukan lolilila la.. lori..

lagi kalau kat rumah.. kadang-kadang amek telefon mama, letak kat telinga, pastu cakap, mak tuk.. mak tuk.. rindu ke mak tuk die la tu agaknye..

mama: sapa nama annur?

annur: annur (sambil angkat tangan..)

mama: mak tuk mane?

annur: umah.. (rumah ye)

mama: wan mana?

annur: umah..

mama: wan bagi pe?

annur: min.. (maksudnya vitamin.. wan selalu bagi die masa kat kampung hari tu..)

Pastu pagi-pagi bangun kalau dah tengok mama mandi, die pun sebut andi.. maksudnya nak mandi.. de sekali tu mama die baru sebut nak naik atas la (sebab rumah dua tingkat..), pastu annur kate jom.. mama tanya balik nak ke mana? annur jawab , naik tah..(naik atas..).

Banyak dah ragam anak aku nih.. hahaa.. tu belum citer tengok buku annur yang banyak gambar.. adoi, penat gak la layan.. Pastu kalau tengok kereta warna sama cam kereta kitorang, abah.. maksudnya kereta abah die.. banyak abah ko punye harta annur.. ;0

Tu la citer pasal annur. Kengkawan yang de anak, dah besar mana anak? Boleh buat pe dah sekarang? Jom kongsi..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge