fiezaradzi

Lesen Memandu Baru

by fiezaradzi 6 September 2013 37 comments

Assalamualaikum, Lesen memandu baru. Bila lesen memandu korang tamat? Lesen memandu fiezaradzi.com baru je tamat. Kenalah renew kan, lebih-lebih lagi hari Jumaat ni nak kena memandu sorang-sorang pergi PJ. Kalau tak renew lesen memandu yang dah tamat, memang nak kena tahan la tu. Apa pun, lesen memandu yang lama tu telah pun ditukar kepada lesen [...]

Teruskan Bacaan →

Bakal Menjelma Oktober Ini

by fiezaradzi 29 August 2013 40 comments

Assalamualaikum, Vios baru|Bakal menjelma Oktober 2013. Bagi peminat-peminat vios di Malaysia ni tentunya tak sabar nak tengok kehadiran vios baru yang dikhabarkan sebelum ini. Bagi pasaran Malaysia, Oktober 2013 akan menjadi bulan pelancarannya.

Teruskan Bacaan →

Pulau Pinang 2013

by fiezaradzi 21 August 2013 17 comments

Assalamualaikum, Pulau Pinang 2013. Selat Pulau Pinang @fiezaradzi.com – Edisi balik kampung

Teruskan Bacaan →

Kebaikan Kacang Buncis

by fiezaradzi 20 August 2013 10 comments

Assalamualaikum, Kebaikan kacang buncis. Kali ini kita baca sikit la pasal tumbuhan kekacang yang popular kat Malaysia ni. Nama saintifik kacang buncis adalah Phaseolus vulgaris. Ia dipercayai berasal dari Amerika Selatan dan Amerika Tengah. Pokok kacang buncis ini tumbuh secara melilit. Ia mempunyai akar tunjang dan sisi yang panjang serta memerlukan pancang atau kayu untuk [...]

Teruskan Bacaan →

Cuti Pun Dah Tamat

by fiezaradzi 16 August 2013 13 comments

Assalamualaikum, Akhirnya cuti raya dah pun habis. Dan bermula kehidupan bekerja semula. Bila balik kampung, seronoknya memang tak terkata, lebih-lebih lagi yang duduk jauh-jauah macam kami ni. Cuti lama pun rasa sekejap saja.

Teruskan Bacaan →

Resepi Kacang Buncis

by fiezaradzi 1 August 2013 21 comments

Assalamualaikum, Resepi kacang buncis. Korang kenal tak dengan kacang buncis? Rupa dia ala-ala kacang panjang, tapi kalau tengok betul-betul, ada bezanya. Warnanya hijau dan sangat sesuai tumbuh pada suhu 25 hingga 35 darjah Celsius, dengan taburan hujan 168 milimeter sebulan.

Teruskan Bacaan →

Puasa Kali Ini

by fiezaradzi 30 July 2013 28 comments

Assalamualaikum, Pengalaman puasa. Sekarang ni dah masuk 10 hari terakhir untuk bulan Ramadan habis, tinggalkan kita untuk tahun ini. Moga kita sama-sama meriahkan setiap hari di bulan ni untuk kutip sebanyak mungkin pahala dan manfaat selagi terdaya. Pengalaman puasa kali ini memang sedikit berbeza berbanding tahun-tahun terdahulu.

Teruskan Bacaan →

My Sweetie

by fiezaradzi 25 July 2013 12 comments

Assalamualaikum, Roti kecil Sweetie. Korang pernah makan tak roti kecil ni? Dalam banyak-banyak roti, rasanya ini roti kecil yang paling sedap. Kalau tak sedap, mesti anak-anak 2 orang tu tak makan. Tapi yang bestnya, setiap kali beli, paling kurang 2 pek dalam sehari atau dua, budak kecik tu boleh habiskan sekejap je.

Teruskan Bacaan →