Personal

Hilang Semangat

Assalamualaikum semua. Lama bebenor tak update blog. Lately semangat nak blog makin pudar ditelan masa. Apa masalahnya pun tak tahu. Masalah dalaman ni. Seminggu dua ni badan memang rasa tak berapa sedap. Agaknya semperna ulang tahun pertama episod bermakna dalam hidup ni yang buat kenangan setahun lalu menjelma semula. Alhamdulillah, semalam dah pergi berurut, lenguhnya …

Continue Reading
Keluarga Lifestyle

Tempat Menarik di Pulau Pinang

Assalamualaikum, Tempat Menarik di Pulau Pinang. Masa cuti hari raya baru-baru ni, adik perempuan saya mengajak kami sekeluarga ke tempat perangin di Pulau Pinang, Bukit Bendera. Ye, dah lama sebenarnya tak menjejakkan kaki di sana. Lebih 10 tahun rasanya. Bagi suami pulak, memang tak pernah saya ajak ke sana.

Continue Reading
Semasa

Lesen Memandu Baru

Assalamualaikum, Lesen memandu baru. Bila lesen memandu korang tamat? Lesen memandu fiezaradzi.com baru je tamat. Kenalah renew kan, lebih-lebih lagi hari Jumaat ni nak kena memandu sorang-sorang pergi PJ. Kalau tak renew lesen memandu yang dah tamat, memang nak kena tahan la tu. Apa pun, lesen memandu yang lama tu telah pun ditukar kepada lesen …

Continue Reading
Lifestyle

Bakal Menjelma Oktober Ini

Assalamualaikum, Vios baru|Bakal menjelma Oktober 2013. Bagi peminat-peminat vios di Malaysia ni tentunya tak sabar nak tengok kehadiran vios baru yang dikhabarkan sebelum ini. Bagi pasaran Malaysia, Oktober 2013 akan menjadi bulan pelancarannya.

Continue Reading
Lifestyle

Kebaikan Kacang Buncis

Assalamualaikum, Kebaikan kacang buncis. Kali ini kita baca sikit la pasal tumbuhan kekacang yang popular kat Malaysia ni. Nama saintifik kacang buncis adalah Phaseolus vulgaris. Ia dipercayai berasal dari Amerika Selatan dan Amerika Tengah. Pokok kacang buncis ini tumbuh secara melilit. Ia mempunyai akar tunjang dan sisi yang panjang serta memerlukan pancang atau kayu untuk …

Continue Reading
Personal

Cuti Pun Dah Tamat

Assalamualaikum, Akhirnya cuti raya dah pun habis. Dan bermula kehidupan bekerja semula. Bila balik kampung, seronoknya memang tak terkata, lebih-lebih lagi yang duduk jauh-jauah macam kami ni. Cuti lama pun rasa sekejap saja.

Continue Reading