fiezaradzi

by

Assalamualaikum, Lesen memandu baru. Bila lesen memandu korang tamat? Lesen memandu fiezaradzi.com baru je tamat. Kenalah renew kan, lebih-lebih lagi hari Jumaat ni nak kena memandu sorang-sorang pergi PJ. Kalau tak renew lesen memandu yang dah tamat, memang nak kena tahan la tu. Apa pun, lesen memandu yang lama tu telah pun ditukar kepada lesen

by

Assalamualaikum, Vios baru|Bakal menjelma Oktober 2013. Bagi peminat-peminat vios di Malaysia ni tentunya tak sabar nak tengok kehadiran vios baru yang dikhabarkan sebelum ini. Bagi pasaran Malaysia, Oktober 2013 akan menjadi bulan pelancarannya.

by

Assalamualaikum, Pulau Pinang 2013. Selat Pulau Pinang @fiezaradzi.com – Edisi balik kampung

by

Assalamualaikum, Kebaikan kacang buncis. Kali ini kita baca sikit la pasal tumbuhan kekacang yang popular kat Malaysia ni. Nama saintifik kacang buncis adalah Phaseolus vulgaris. Ia dipercayai berasal dari Amerika Selatan dan Amerika Tengah. Pokok kacang buncis ini tumbuh secara melilit. Ia mempunyai akar tunjang dan sisi yang panjang serta memerlukan pancang atau kayu untuk

by

Assalamualaikum, Akhirnya cuti raya dah pun habis. Dan bermula kehidupan bekerja semula. Bila balik kampung, seronoknya memang tak terkata, lebih-lebih lagi yang duduk jauh-jauah macam kami ni. Cuti lama pun rasa sekejap saja.

by

Assalamualaikum, Resepi kacang buncis. Korang kenal tak dengan kacang buncis? Rupa dia ala-ala kacang panjang, tapi kalau tengok betul-betul, ada bezanya. Warnanya hijau dan sangat sesuai tumbuh pada suhu 25 hingga 35 darjah Celsius, dengan taburan hujan 168 milimeter sebulan.

by

Assalamualaikum, Pengalaman puasa. Sekarang ni dah masuk 10 hari terakhir untuk bulan Ramadan habis, tinggalkan kita untuk tahun ini. Moga kita sama-sama meriahkan setiap hari di bulan ni untuk kutip sebanyak mungkin pahala dan manfaat selagi terdaya. Pengalaman puasa kali ini memang sedikit berbeza berbanding tahun-tahun terdahulu.

by

Assalamualaikum, Roti kecil Sweetie. Korang pernah makan tak roti kecil ni? Dalam banyak-banyak roti, rasanya ini roti kecil yang paling sedap. Kalau tak sedap, mesti anak-anak 2 orang tu tak makan. Tapi yang bestnya, setiap kali beli, paling kurang 2 pek dalam sehari atau dua, budak kecik tu boleh habiskan sekejap je.