Semasa

Buaya Di PD

UPDATE TERBARU: Klik sini

Salam. Kembali bersiaran.. hehee.. Sebelum ni pernah kan terbaca kat paper atau blog kawan-kawan lain pasal buaya kat PD ni. Sebelum ni ada yang menidakkan, ye lah, mana ada buaya kat laut. Walaupun, ada yang pernah terlihat, namun hari ni memang betul de buaya di PD. Surat khabar de gambar menunjukkan tiga sekawan yang memancing nampak mayat buaya ni. Buaya kat PD ni dikatakan telah mati dengan kesan tembakan. Saper la yang tembak buaya tu kan?

So, memang betul de buaya kat PD. Dikatakan juga buaya ni tersesat dari Sungai Linggi yang berdekatan. Agaknya bila di sungai sudah tak de makanan, mulalah sang bedal mencari lokasi lain. Logik la tu kan.. biasalah.. itulah adat.

gambar dari: utusan malaysia

Tapi mungkinkah ada orang saja je tembak buaya lepas kat situ? hehe.. Macam tak logik la pulak kan.. ye la, buaya tu besar, hampir satu tan beratnya. besar tu. Boleh la tengok gambar buaya yang glamer tu di sini. kengkawan yang selalu gi PD tak penah jumpa ke sebelum ni? hehe.. Ada juga mangsa dikatakan pernah digigit oleh buaya di PD ni. apa pun, semoga semua berhati-hati bila ke sana ye. Seronok, seronok juga, tapi jangan terlebih ye. Jaga keselamatan..

@fiezaradzi.com – biasa tengok biawak je belakang rumah kat kampung.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge