Anak Oh Anak..

Anak oh anak.. Budak-budak ni kalau tak dipantau, macam-macam kerja dia boleh buat. Dari berimaginasi ada kawan bermain masak-masak hingga ke berlari kejar-kejaran hingga pecah pasu bunga. Ni contoh je ye.. Ada juga kes menconteng aka mencalarkan kereta mak ayah seperti yang pernah dibaca melalui emel. Ada juga kes meniru aksi superhero seperti superman. Macam-macam..

Continue reading »

Penghargaan 3 in 1

Assalamualaikum, Kalau sesiapa perasan kan, kalau ada la, dah lama blog ni tak umumkan saper juara bulanan kan? Dah hampir 3 bulan rasanya tak de. Jadi, kali ni rasa nak umumkanlah. Nak umumkan bulan ni je, macam tak adil bagi bulan-bulan sebelum ni kan? Jadi, kita buat 3 in 1. Terima kasih buat yang sudi jadi juara di sini. Anda

Continue reading »

5 Cara Kembalikan Semangat

Assalamualaikum, Semenjak beberapa hari ni mendung je. Kesan pun turut sama ke atas blog.. (padahal malas nak update).. Sejak kehilangan hari tu, mood naik turun. Jadi ambil keputusan untuk tukar suasana rumah ni sikit. Jadi hasilnya yang tertera ni la.. Walau pun stil ada yang tak puas hati, tapi ikutkan je la.. Penat dah nak tukar. Huhu.. cakap je, tapi

Continue reading »

Julai Sudah Pergi, Ogos Pula Menanti

Bulan Julai dah lebih seminggu lepas, haraf maaf lah sebab baru nak keluarkan post ini. Bukan sebab tengah puasa, tapi memang lambat sikit. Biasalah, orang sibuk.. Konon! Ada beberapa perkara yang terjadi dan boleh dikitar semula seperti ulang tahun ketiga puteri saya, kisah tebusan di tadika, perhimpunan bersih di ibu kota, kisah perlawanan persahabatan bola sepak antara Malaysia dengan kelab-kelab

Continue reading »

Orang buat blog, saya pun nak buat juga

Assalamualaikum, Puasa tak hari ni? Bagus kalau berpuasa. Allah suka.. Rasa lama tinggal blog, sebab baru-baru ni balik kampung kan.. Apa pun, selamat berpuasa buat semua.. Kalau dulu, blog tu apa pun tak boleh tahu. Sekarang ni, budak sekolah pun ada blog.. Bahkan ada pertandingan lagi, pertandingan cipta blog di kalangan budak sekolah. Memang advance kan.. Bercakap tentang blog, dari

Continue reading »