Kat Mana Korang Simpan Duit?

Assalamualaikum, Bertemu lagi di alam siber. Nak tanya la kan, kalau korang kan, tiap-tiap bulan simpan duit kat mana? Tak menyimpan pun? Sudah.. Jom tengok beberapa option oppss.. pilihan yang korang ada.. Simpan di bank — Yang mana ada kad bank atau kad debit segala. Akaun utama la kiranya.. Kekurangan sistem ni ialah rasa nak keluar duit je selagi duit

Continue reading »

Deposit Cek

Assalamualaikum buat semua. Dah pun tiba minggu terakhir tahun ni kan? Minggu ke-52 bagi tahun ini. Banyak perkara berlaku dalam tahun ni. Tak cukup dengan kemalangan melibatkan pelbagai kenderaan, juga yang hit dan panas dengan cerita sukan negara di samping artis-artis negara. Tapi entry ni bukan untuk keluarkan cerita sensasi itu ye… Ini juga bukan tentang cek nuffnang yang menjadi

Continue reading »

Tips Beli Baju Raya

Bila dah akhir-akhir Ramadan ni pasti ramai yang berkira-kira membeli persiapan raya kan? Manakan nak tukar langsir, perabot baju raya lagi. Yang lebih pening pastikan golongan bapa. Baju anak isteri, kehendak isteri yang kadang-kadang tidak masuk akal. Kadang-kadang baju sendiri pun tidak sempat dibeli. Tapi, dalam hal ini perempuan dikatakan lebih bersemangat berbanding lelaki. Benarkah? Apa pun situasinya, jangan terlebih

Continue reading »

mengenali cek

Salam buat semua. Anda ada buku cek? apa gunanya buku cek ini sebenarnya? Penting sangat ke? Sebenarnya kepentingan cek terletak kepada cara hidup anda. Sekiranya anda sentiasa berurusan bersama-sama wang yang banyak, maka anda seharusnya mempunyai sekurang-kurangnya satu buku cek. Selain itu, jika anda seorang ahli perniagaan, oh, sudah semestinya cek amat diperlukan. Cek boleh digunakan bagi menggantikan duit jika

Continue reading »