Lifestyle

sukan, kebaikan sukan

Hari Sukan Tadika Islam MAIWP

Assalamualaikum, Sebelum masuk bulan puasa ni memang banyak aktiviti yang nak dikejar. Kalau kat tempat kerja, semua meeting nak diselesaikan sebelum puasa. Sama juga dengan tadika anak saya yang no dua ni. Baru-baru ni Hari Sukan Tadika sekolah anak berlangsung hari Khamis, kena la mak ni ambil cuti, request dari anak. Untuk tidak menghampakan hasrat [...]

April – Bulan Gigi

Assalamualaikum, April, Bulan Kesihatan Oral – Bulan Gigi. Tanggal 06 April baru-baru ni, kami sekeluarga keluar jalan-jalan. Pertama, air takde, nak buat kerja kat rumah dah tak menjadi je. Alasan je tu. Yang kedua celebrate hari tua. Dah makin menginjak tua dah. Biasalah, bila ada anak-anak aktif ni, tempat yang biasa kami kunjungi mesti tempat [...]

Bila Teman Tapi Mesra Tak Sihat

Assalamualaikum, Semua sihat? Baguslah. Blog ni je yang kejap sihat kejap sakit. Bayangkanlah, kali ni baru ada masa nak menulis. Baru rajinlah katakan. Baru-baru ni cadang nak balik kampung. Dah siap dapat cuti lagi. Tapi dalam seminggu dua sebelum balik tu, teman tapi mesra tak sihat pulak. Masa tengah drive, memang tak de apa-apa masalah, [...]

Rezeki Buat Kita

Assalamualaikum, Hari ni keluar rumah pergi kerja macam biasa. Yang tak biasanya, cuaca kat bumi Malaysia ni. Semalam, jerebu makin teruk. Keluar pejabat je, rasa macam pelik. Yelah, duduk dalam pejabat tu memang tak nampak luar kan.. Alhamdulillah, Allah masih sayangkan Malaysia. Kat KL banyak juga tempak yang katanya hujan. Kat Gombak pun, menurut en [...]

Satu Kisah di Waktu Petang

Assalamualaikum semua, Selamat berhujung minggu. Bila kerja jauh-jauh, hujung minggu adalah masa yang amat-amat ditunggu. Masa untuk luangkan bersama dengan keluarga. Best oo.. Cepatlah kahwin, sape yang belum tu.. Hujung minggu ni jugaklah masa untuk tengok cerita-cerita Korea yang dah bertimbun tu. Hak hak. Okeylah, ni nak cerita pasal cerita petang semalam. On the way [...]

Semuanya Orang Buat

Assalamualaikum, Salam hari Jumaat buat semua. Pergi solat jumaat ke tak? Jangan tak pergi tau, untuk yang lelaki. Untuk yang perempuan, boleh solat zohor. Pejam celik, pejam celik, kejap je berlalu minggu ni. Esok cuti, bagus bagus. Kejap juga rasa hari ulangtahun mr. vios tu. Hari Isnin ni tamat. Ini yang kata semua orang buat [...]

Kaki Kena Potong

Assalamualaikum, Lepas budget 2014 baru-baru ni, memang kecoh sangat-sangat pasal gula ni kan. Maklumlah subsidi gula sudah pun dihapuskan. Memang banyak pandangan pasal pemansuhan subsidi ni. Ikutlah kan, kalau korang rasa ia positif, memang yang baik-baik aja korang dapat. Kalau fikir ia memang negatif, yang tak baik je la kan. Itu pendapat masing-masing. Tak nak [...]

Pekerja Dikurung

Wordless Wednesday Pekerja Dikurung @fiezaradzi.com – Kesian tengok, penat dia nak keluar, tapi tak boleh.