Situasi Belia Sekarang

Salam. Remaja dan juga belia merupakan mendokong (bukan buah dokong) yang bakal membawa negara ke suatu tahap pencapaian suatu hari nanti. Jadi, kiranya mereka ni harapan negara la. Namun, di sebalik harapan yang penuh  dan besar terhadap golongan ini, masih ramai lagi yang terlibat dengan pelbagai masalah. Jom kita tengok apa masalah yang berlaku pada golongan ini. MEREMPIT Bukan setakat

Continue reading »

Prihatin Atau Diam?

Salam. Selamat Hari Jumaat. Hari ni just nak share dengan kawan-kawan. Sebelum tu, maaf jika entry ni akan menyebabkan hati seseorang atau dua tiga orang yang tidak puas hati atau sakit hati. Tujuan saya bukan untuk menambahkan sakit hati, tetapi hanya untuk berkongsi dan membincangkan pendapat anda semua. So, no heart feeling kay.. Lagipun ni blog saya kan, selagi tak

Continue reading »

Kisah Tentang Attitude

Salam. apa khabar? Semalam sebenarnya dapat email dari cikgu sekolah lama. Email forward ni berkenaan attitude seseorang. Jom tengok baca.. Father: I want you to marry a girl of my choice Son: I will choose my own bride Father: But the girl is Bill Gates’s daughter Son: well in that case.. ok ON THE NEXT DAY Father approaches Bill Gates

Continue reading »

Anda Jiran yang Baik?

Salam buat semua. Hari ni bermula dengan agak muram. Kenapa ye? Entahlah, ujian Allah ada di mana-mana. Baru semalam saya sedar, gelang di tangan sudah tiada. Gelang yang baru hampir berusia 3 tahun, tak sedar bila kah jatuh ke bumi. Penat cari di dalam rumah, di luar, akhirnya pasrah, mungkin bukan sudah rezeki saya. Tak pe lah, anggap ajerlah itu

Continue reading »

Jadual Imunisasi

Salam, apa khabar? Masih ingatkah akan entry saya tentang suntikan annur? Kalau masih ingat, tentu masih ingat akan janji saya nak beri jadual suntikan kan? Sebenarnya jadual boleh didapati di dalam buku kesihatan anak kengkawan. Juga dalam website kementerian kesihatan. Tapi, disebabkan saya sudah berjanji, saya akan tunaikan. Kat bawah ni jadual untuk anak-anak kengkawan mengambil suntikan imunisasi nih.. Jadi,

Continue reading »

Kita Mudah Lupa, Nama pun Manusia

Lain macam jer tajuk ek.. hahaa.. Tapi itu lah hakikatnya kan.. Manusia memang mudah lupa. Sebenarnya dalam minggu ni saya cuba ingat kembali perkara yang saya fikir memang teramat mudah bagi orang lain – membuat kapal dari kertas (origami). Penat fikir. Mudah kan perkara tu.. Asalnya saja-saja jer.. banyak hari dah try buat, habis kertas-kertas kotor terpakai jadi mangsa. Pastu

Continue reading »

Lima Tips Penting Penyediaan Menu

Suka makan di rumah atau di luar? Jika soalan ini dijukan buat para suami, pasti jawapannya makan di rumah. Di samping menjimatkan, malah lebih selesa kerana berada di rumah sendiri. Lagi, lebih sedap mungkin selain dapat makan bila ada masa terluang. Anak korang suka makan apa yang korang masak? Sebenarnya dalam penyediaan makanan, terdapat banyak perkara penting yang perlu diberi

Continue reading »