Perintah Kawalan Pergerakan

Assalamualaikum. Diharapkan semua yang baca ni sentiasa dalam keadaan yang sihat. Setelah lama menyepi, dan sama ada menyepi semula atau tak,tiada siapa yang tahu. 16 Mac 2020, PM umumkan Malaysia di bawah Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Maka, bermula 18 mac lalu, bermulalah episod #stayathome. Ye, satu negara terkesan.

Continue reading »

Lesen Memandu Baru

Assalamualaikum, Lesen memandu baru. Bila lesen memandu korang tamat? Lesen memandu fiezaradzi.com baru je tamat. Kenalah renew kan, lebih-lebih lagi hari Jumaat ni nak kena memandu sorang-sorang pergi PJ. Kalau tak renew lesen memandu yang dah tamat, memang nak kena tahan la tu. Apa pun, lesen memandu yang lama tu telah pun ditukar kepada lesen memandu yang baru.

Continue reading »

Dunia Tanpa Sempadan

Assalamualaikum, Hujung minggu terasa cepat berlalu. Malam tadi, baru nak tidur, terkejut kerana ada acara bunga api secara besar-besaran berdekatan rumah. Pagi ini, ramai yang kecoh-kecoh pasal bunga api. Ada yang marah-marah, sebab bunga api, ada juga yang bagi ayat supaya kita bersabar dan toleransi. Dua-dua ada baik buruknya.

Continue reading »