Wanita

Gejala Penyakit Keputihan

Gejala Penyakit Keputihan – Untuk Wanita Sahaja… Assalamualaikum, Entry kali ini khas untuk wanita, tapi kalau yang lelaki nak ambil tahu, boleh juga. Kot-kot la boleh jadi berguna untuk yang dah berkahwin dan bakal berkahwin nanti kan…

Continue Reading
Wanita

Produk Kosmetik Campurpalsu

Assalamualaikum, Jalan-jalan di fb tadi, terjumpa satu post dari seorang kawan. Ia sangat berkait rapat dengan wanita. Yelah, ramai wanita yang suka produk kosmetik. Tinggal, rajin nak pakai ke tak je. Info ini saya ambil dari BPFK, atau Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan ye.

Continue Reading
Lifestyle Wanita

Vaksinasi HPV – Langkah Pencegahan Kanser Serviks

Assalamualaikum, Sebelum ini terima banyak soalan berkaitan dengan kanser serviks. Nak jawab lebih-lebih pun saya bukanlah doktor pakar dalam hal ini, cuma sebarkan melalui maklumat yang saya dapat dari klinik. Jadi ambil sedikit inisiatif mencari beberapa perkara yang berkaitan dengan pemvaksinan percuma HPV yang ada di Malaysia. Harap-harap bolehlah membantu sesiapa yang ada keraguan atau …

Continue Reading
Lifestyle Wanita

Baju Ketat Buat Lelaki Kacak Menjauh

Kalau dibuat satu bancian, tentu pemakaian baju ketat ni dilihat lebih ramai pemakainya berbanding baju yang longgar. Bukan nak menangkan baju spesis ini, tetapi ia adalah kenyataan. Cuba lihat dan kaji, adakah benar apa yang saya cakapkan. Tapi wahai perempuan cantik di luar sana, tahukah sebenarnya pemakaian baju ketat boleh mengundang berlakunya jerawat? Ha, pertama …

Continue Reading
Lifestyle Wanita

Lelaki vs Wanita – Siapa Lebih Awal Kahwin

Sebut bab kahwin je, ramai suka. Suka akan perkahwinan, boleh, tapi jangan kahwin untuk suka-suka. Cuba tengok persekitaran masing-masing. Siapa yang lebih awal kahwin, lelaki kacak atau wanita cantik? Dah tahu dah siapa? Tengok tempatlah kan, ada yang lelaki kahwin dulu, ada yang wanita kahwin dulu. Tapi apa yang nak ditulis ni, adalah berdasarkan kepada …

Continue Reading
Lifestyle Wanita

Wanita dan Air Mata

Dalam hidup kita mesti ada juga sekali kita menangis kan.. Kalau bukan menangis sebab tengok cerita Ombak Rindu atau cerita Tentang Dhia, paling kurang masa keluar kecik-kecik dari perut mak, mesti ada nangis kan. Ke ada yang tak menangis masa lahir? Cuba tanya mak korang.. Air mata ni memang tidak dapat dipisahkan dari manusia. Hatta …

Continue Reading
Personal Wanita

Untungnya Jadi Wanita Mengandung

Salam buat semua. Kejap je kan rasa dah nak penghujung tahun. Satu bulan je lagi. Macam tu jugak le rasanya mengandung kali ni. Kejap je dah masuk trimester ketiga. Baru-baru ni ke JPJ Wangsa Maju, untuk renew roadtax kereta. Walaupun kak jie kata boleh buat melalui myeg yang glamer tu, dan pihak bank menawarkan untuk …

Continue Reading
Lifestyle Wanita

Kanser Serviks – Tanda dan Golongan Berisiko

Sebelum ini saya ada post tentang pengenalan kepada kanser serviks. Seperti yang dijanjikan kali ini mari kita lihat tanda-tanda dan golongan yang berisiko dijangkiti. TANDA DIJANGKITI HPV Kebanyakan individu yang dijangkiti atau terkena infeksi HPV ini boleh dikenalpasti apabila ujian pap (Pap Smear) yang dilakukan tidak normal keputusannya. Ujian Pap Smear merupakan sebahagian ujian ginekologi …

Continue Reading