Edisi Baca #1 – Indahnya Hidup Bersyariat

by fiezaradzi on 23 March 2012 · 24 comments

Assalamualaikum,

Selamat hari Jumaat. Tengah bersenang-lenang lepas Jumaat? Pergi masjid tak tadi? Perempuan cantik dimaafkanlah. Kalau lelaki kacak, insyaallah, pergi kan..

Hari ni nak berkongsi satu buku yang baik untuk bacaaan. Boleh katakan sebaiknya satu rumah ada satu buku ni lah. Tajuknya Indahnya Hidup Bersyariat, yang ditulis oleh Ustaz Ismail Kamus.

Yang bagusnya buku ni ia adalah panduan fardu ain sejak lahirnya seorang bayi, hinggalah berakhirnya hidup seorang mukmin. Ada banyak amalan-amalan dan juga panduan dalam buku ni.

"buku indahnya hidup bersyariat"

Lupa nak ambil gambar dalam buku ni. Tapi, menarik, sebab dalam ada gambar-gambar, kertas pun cantik. Membaca jadi menarik, ilmu pun mudah difahami. Insyaallah. Jadi, kalau ada duit lebih bolehlah beli ye. Ilmu ni..

Yang ada dalam koleksi berkulit tebal, harga dalam lingkungan RM45-55. Kalau ada kedai buku tengah buat sale, bolehlah dapat murah sikit kan. Jom tambah ilmu sama-sama.

@fiezaradzi.com – Lebih bertambah kacak seorang lelaki kacak jika banyak ilmu agama dipegang dan diamal..

{ 24 comments… read them below or add one }

titan March 23, 2012 at 5:38 pm

hehe..semua lelaki jadi kacak bila gi semayang jumaat tauuu..
post terbaru titan ..Hadiah terkini Cabaran SEO Lelaki Kacak 2012

Balas Komen ini

tehr March 23, 2012 at 6:41 pm

@titan, sokong2
harap jangan tidur masa khutbah
post terbaru tehr ..Pantun Hari Jumaat

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 1:26 pm

kalau tak tidur, lagi kacak… tak gitu? tapi lau tak tidur, jangan main2 lak..

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 1:13 pm

mmg pun.. jadi lau rasa kacak, jgn tinggal solat.. hehe

Balas Komen ini

Azwan March 24, 2012 at 12:07 am

Bagus jugak buku ni sebagai rujukan. Tak habis baca lagi. Tebal :)
post terbaru Azwan ..Lelaki Kacak

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 1:34 pm

mmg tebal pun.. tak pe baca pelan2..

Balas Komen ini

faizul March 26, 2012 at 7:08 am

buku ni pernah dipromosikan di Malaysia Hari Ini di TV3 tahun lepas. Waktu tu Wardina yang promote.

Itu yang terus teringat sampai sekarang :)
post terbaru faizul ..Idea dan hujan adalah sama

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 2:06 pm

nampak sgt saya tak tgk wanita hari ini.. haha.. tapi mmg bagus pun buku ni..

Balas Komen ini

property manager March 26, 2012 at 4:54 pm

Saya rasa ini adalah sebuah buku yang baik dan saya mesti membeli buku ini ..

Balas Komen ini

Hairul March 26, 2012 at 9:24 pm

setiap apa yg disyariatkan dlm islam byk kebaikannya..
post terbaru Hairul ..Harta melalaikan kita

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 2:18 pm

betul tu, kita ambil yg baik, yg tak baik, jadikan sempadan.. semuanya atas kita utk ikut atau tak..

Balas Komen ini

kimmie March 26, 2012 at 11:14 pm

memang point yang penting untuk menjadi lelaki kacak kan
post terbaru kimmie ..Lelaki Kacak mesti cuba aktiviti Water Rafting

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 2:21 pm

yg ikut ni, memang konfem lelaki kacak..

Balas Komen ini

Mahamahu March 27, 2012 at 10:00 am

Jom ramai2 sertai ‘Projek Amal Blogger’ dengan moto kami prihatin kami hebah… Pasti menarik jom sertai di sini.
post terbaru Mahamahu ..Mencari Blogger Untuk ‘Projek Amal Blogger’

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 2:29 pm

nnti saya pergi tgk ye..

Balas Komen ini

suri March 28, 2012 at 2:33 pm

wah bagusnya buku itu hee..saya rasanya cam ada terpandang…smalam pi kedia buku hee…

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 2:49 pm

silalah pergi semula dan dapatkan satu.. hehe

Balas Komen ini

suri March 28, 2012 at 2:33 pm

untung jadi ulat buku. bukan shja pandai dlm bab2 agama malah celik ilmu lagi heee

Balas Komen ini

fiezaradzi March 28, 2012 at 2:49 pm

pandai tu tidaklah suri, tapi ilmu tu luas kan.. seronok juga baca2 buku ni.. leh jadi model update blog.. hehe

Balas Komen ini

abang arif April 3, 2012 at 10:36 am

abang arif Submit on 03 April 2012 10:25:01:

Kalau boleh beli lah.saya dah baca dan baik untuk orang yg tak sempat gi ceramah di masjid. ia juga dapat membatu kita merujuk jika ada org yg ada keraguan tentang fardu Ain.

Balas Komen ini

rahman April 2, 2012 at 2:00 am

masa pesta buku islam di putrajaya.. buku ini antara yang paling laris
post terbaru rahman ..Ikan haruan berkhasiat untuk kesihatan

Balas Komen ini

fiezaradzi April 3, 2012 at 4:56 pm

oh ye ke? baguslah macam tu.. buku ni mmg bagus, banyak ilmu..

Balas Komen ini

abang arif April 3, 2012 at 10:24 am

Kalau boleh beli lah.saya dah baca dan baik untuk orang yg tak sempat gi ceramah di masjid. ia juga dapat membatu kita merujuk jika ada org yg ada keraguan tentang fardu Ain.

Balas Komen ini

fiezaradzi April 3, 2012 at 4:57 pm

mmg sangat baik utk fardu ain, kat rumah pun saya ada satu.. senang kata, 1 rumah mesti ada 1 buku ni..

Balas Komen ini

Leave a Comment

CommentLuv badge
 Banner

Previous post:

Next post: