Lifestyle

Kaki Kena Potong

Assalamualaikum,

Lepas budget 2014 baru-baru ni, memang kecoh sangat-sangat pasal gula ni kan. Maklumlah subsidi gula sudah pun dihapuskan. Memang banyak pandangan pasal pemansuhan subsidi ni. Ikutlah kan, kalau korang rasa ia positif, memang yang baik-baik aja korang dapat. Kalau fikir ia memang negatif, yang tak baik je la kan.

Itu pendapat masing-masing. Tak nak komen. Tapi ni ada bukti kukuh kalau korang makan dan minum benda-benda manis ni. Tak percaya boleh tengok gambar bawah ni.

 photo kurangkanmanis_zps64e0363f.jpg

Kan dah tak de sebelah kaki tu. Jangan marah ek, gambar ni masa kami anak-beranak tengah makan biskut ni. Dari dulu lagi suka biskut ni. Tapi taklah selalu makan. Kebetulan je tu nampak dan beli.

Oklah, yang nyata, gula mahal ke murah ke, kena kurangkan manis ye. Untuk kesejahteraan di masa hadapan.

@fiezaradzi.com – Kalau kat kedai, minta air kurang manis atau tak de gula, harga naik juga ke?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge