Lavabo Sifonu

by fiezaradzi on 30 January 2013 · 54 comments

Assalamualaikum,

Memperkenalkan Lavabo Sifonu,

lavabo_zps5cb34574 photo lavabo_zps5cb34574.jpg

Tanpanya, boleh bocor satu bilik air

@fiezaradzi.com – Rumah lama, kena bersedia untuk keluar lebih banyak belanja.

{ 54 comments… read them below or add one }

Denaihati January 30, 2013 at 1:23 pm

paip sinki kan. sediakan sebelum dapur dilanda banjir…
post terbaru Denaihati ..Blogger Ensem Sangat #SBB2013

Balas Komen ini

fiezaradzi February 2, 2013 at 1:00 pm

@denaihati.. betul.. nasib baik tak bocor satu bilik air.. dah tukar..

Balas Komen ini

hafizmd January 30, 2013 at 1:26 pm

eh…apakah ini? =)

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 10:10 pm

bukan pula susuk anak dara atau hantu mak limah haaa

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 1:57 pm

@suri, bukan.. bahaya susuk susuk ni.. hehe

Balas Komen ini

fiezaradzi February 2, 2013 at 1:03 pm

@hafizmd, aik.. dia buat tak tahu lak.. dia yg beli.. hehee

Balas Komen ini

anif January 30, 2013 at 2:08 pm

Ingatkan apa tadi.. rupa-rupanya benda ni! :D
post terbaru anif ..Kimi Raikkonen Steering Wheel – Wordless Wednesday #70

Balas Komen ini

fiezaradzi February 2, 2013 at 1:07 pm

@anif, dah tahu dah? bagus.. bagus.. hehee

Balas Komen ini

Sharafie January 30, 2013 at 3:41 pm

apakah?? 1st time tengok ni..maklumla rumah kampung direct terus masuk sungai..hehehe..tak pernah banjir bilik air..
post terbaru Sharafie ..10 Blogger Terbaik Malaysia

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 9:08 pm

apakah benda alah itu jeng2 heee

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:05 pm

@suri, sila teka.. hahahaaaaaaa

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 5:18 pm

@sharafie, byk rumah macam ni kan.. rumah kami kat bilik air macam ni, kt dapur sama macam tu jugak..

Balas Komen ini

titan January 30, 2013 at 4:00 pm

apa kebendanya nih??
post terbaru titan ..Teh O Ais Laici.

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 10:09 pm

bom jangka!

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 1:58 pm

@suri, salah.. juga bukan cendol

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 5:17 pm

@titan, ko ‘kacak’ je tapi tak tahu ini apa, mmg sah tak kacak…

Balas Komen ini

titan February 2, 2013 at 11:17 pm

dah guga tak tahu. gua tanyalah. tu pun nak marah. merajuklah macam niii..
post terbaru titan ..Awek Pantai Morib.

Balas Komen ini

fiezaradzi February 7, 2013 at 2:22 pm

@titan, weh, lau makan cendol selalu mana leh merajuk.. haha.. ni paip dari sinki tu.. tak marah lah kat lelaki kononnya ‘kacak’ ni.. hahaa

Balas Komen ini

hafidz January 30, 2013 at 5:32 pm

boleh berbelit juga lidah nak sebut lavabo sifonu :P
post terbaru hafidz ..Liverpool FC Magazine – Steven Gerrard

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 5:09 pm

@hafidz, sbbb nama dia macam tu yg dapat masuk blog tu. haha

Balas Komen ini

KiD January 30, 2013 at 7:26 pm

ahhaaaa… ingatkan apa benda yea tadi.. hehehe
post terbaru KiD ..Maaf Ku Mencintai Mu

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 10:09 pm

rajin mencari hee klu tgu tuan rumah hee tgu lain entri kot baru d bri tahu heee

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 1:59 pm

@suri, saje nak tgk siapa yg kena…

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 4:55 pm

@Kid, dah tahu dah.. hahaha

Balas Komen ini

kozumi_ro January 30, 2013 at 7:50 pm

X boleh bawa kemana2, itu sahaja kelemahannya…dan harus disediakan di dalam dapur..:P
post terbaru kozumi_ro ..10 Blogger Terbaik Malaysia – Top Blogger

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 4:55 pm

@kozumi, haha.. betul tu.. mmg tak boleh bawa ke mana2.. tak mobile gitu.. hihi

Balas Komen ini

TehR January 30, 2013 at 9:57 pm

pertama kali tengok
rumah kami tak pakai ni
terus sambung masuk longkang je
hehe
post terbaru TehR ..Bulu Misai Kucing

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 9:43 pm

mudah dan cepat ke saluran yg spatutnya

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 1:59 pm

@suri, ye betul, mmg sgt kena salurannya..

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 3:02 pm

@tehr, ada juga kt sinki dapur, yg ni sinki bilik air.. jumpa yang ni, hentam ajelah..

Balas Komen ini

Hairul Hissam January 31, 2013 at 12:11 am

ingat tadi masakan apa la… alat nie pun mengelak serangga lipas masuk rumah kita.. Cikgu kemahiran hidup saya bagitaw heee
post terbaru Hairul Hissam ..Ada yg Dengki kat Hairul ke? Testimonial Pembeli yg Jana RM6K Sebulan bagitaw

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:45 pm

@hairul, sebab ada mangkuk kecil tu.. hehe.. senang nak bersihkan.. lipas, sekarang ni, macam2 cara dia cari nak masuk juga.. geram tul.. tapi jadi satu alatkacau kalau anak2 kuat sangat peelnya..

Balas Komen ini

fiza January 31, 2013 at 8:58 am

kt rumah tmpgn kami tu pon dh mcm menunggu hari..bertahun tk bertukar
post terbaru fiza ..Tak mau tunggu² dah! serius ~

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 9:16 pm

nampaknya benda tu tahan lasak

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:01 pm

@suri, lasak ke tidak, tunggu beberapa ketika, baru pasang ni..

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:30 pm

@mrs fiza, kami pun sebab dah bocor, itu yg bertukar tu..lau tak…

Balas Komen ini

DOLBYVIT January 31, 2013 at 11:49 am

produk apa nih ?
semoga sukses :D
salam kenal:D

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 9:14 pm

boleh google kalu kurang pasti heee

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:01 pm

@suri, jawapan palig best ni.. haha

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:12 pm

@dolbyvit, salam kenal.. itu saluran paip dari sinki tu.. nama pelik je, saje nak kongsi..

Balas Komen ini

Amirez January 31, 2013 at 3:25 pm

dah lupa apa nama sistem buangan sink ni. pernah belajar masa form 3 dulu kalau tak silap. lavado sifonu ni nama benda ni ke atau jenama je?
post terbaru Amirez ..10 Blogger Terbaik Malaysia

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:11 pm

@amirez, itulah mula2 ingat jenama, tapi bila dok belek2 dan baca2, ada satu bahasa yg memang tak faham… tapi mungkin jenama yg negara bahasa yg tak faham tu kot.. haha

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 9:10 pm

apa boleh buat jika sidha rosa beli sahaja yang baharu heee. berapa paip pengaliran saliran tu? jual satu set ko?

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:05 pm

@suri, mmg kena beli, kalau tak, geli jatuh2 kat lantai bilik air.. tak sampai sepuluh ringgit pun, enam lebih je.. haah, satu set

Balas Komen ini

suri January 31, 2013 at 9:12 pm

berbolit lidah den nak menyebutnya heee

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 2:02 pm

@suri, aik, lidah org melaka konfem boleh sebut

Balas Komen ini

Hamdan February 1, 2013 at 10:42 am

Boleh tergeliat lidah untuk menyebut namanya….

Balas Komen ini

fiezaradzi February 1, 2013 at 1:52 pm

@Hamdan, hehe, sampai sampai tergeliat habis sudah..

Balas Komen ini

pipoq February 4, 2013 at 9:35 am

Kisah benar :

sebelum menulis entri ni, sy menghubungi kedai hardware yang selalu sy berurusan untuk beli apa2 alat pertukangan..

pipoq : alo tauke, lu ada jual lavabo sifonu ka ?
tauke : apa itu balang lu mau ?
pipoq : lavabo sifonu, ini kawan sy dia mau mintak tolong beli ma. (ayat nak pancing)
tauke : apa tu labobo lu cakap ? macam apa punya balang ?
pipoq : la-va-bo si-fo-nu..lu tak pernah dengar ka tauke ?
tauke : lu kasi tau la apa macam itu balang, wa tak penah dengar lo itu labobo.
pipoq : (tahan gelak) err..takpa la tauke, nanti sy kasi tanya kawan sy dulu.
tauke : ok la, lu kasi tanya baik2 sama lu punya kawan apa tu labobo..wa tak tau lor..

Hahaha..nampak ? tokei kedai hardware pun tak kenal lorr..
post terbaru pipoq ..Agama hanya ibadah ?

Balas Komen ini

hafizmd February 4, 2013 at 11:25 am

hahahahhahaha
ni mmg lawak bro!

apakah ini kejadian yg benar2 berlaku?hadoi….tergelak ambe weh!
post terbaru hafizmd ..Lidah & Lisan, Memang Mencabar!

Balas Komen ini

fiezaradzi February 7, 2013 at 2:01 pm

@hafizmd, ini nak kena tanya tuan punya komen ni.. dia betul2 telefon ke ni… ahhaha.. serius kelakar..

Balas Komen ini

fiezaradzi February 7, 2013 at 2:12 pm

@pipoq, haha.. klakar tul ni.. tokei kedai ni kecik je kot.. sbb tu tak tau tu .. hahaa.. mesti tokei kedai tu bebel lepas letak telefon.. hihi

Balas Komen ini

yusri March 1, 2013 at 12:34 am

baca tajuk ingatkan makanan perancis tadi…baru nak tanye…halal ke nih?huhu
post terbaru yusri ..Wordless Wednesday #26 – Layang-layang Terbang Melayang

Balas Komen ini

colon cleanse detox diet recipes June 26, 2014 at 6:07 pm

obviously much like your site and you need to take some of the transliteration in a number of of one’s articles. A lot of them usually are filled with punctuational concerns and that i still find it quite irritating to see reality nonetheless I’ll definitely come back once again.

Balas Komen ini

Leave a Comment

CommentLuv badge
 Banner

Previous post:

Next post: