Hilang Semangat

Assalamualaikum semua. Lama bebenor tak update blog. Lately semangat nak blog makin pudar ditelan masa. Apa masalahnya pun tak tahu. Masalah dalaman ni. Seminggu dua ni badan memang rasa tak berapa sedap. Agaknya semperna ulang tahun pertama episod bermakna dalam hidup ni yang buat kenangan setahun lalu menjelma semula. Alhamdulillah, semalam dah pergi berurut, lenguhnya pagi ni dok terasa lagi.

Continue reading »

Lesen Memandu Baru

Assalamualaikum, Lesen memandu baru. Bila lesen memandu korang tamat? Lesen memandu fiezaradzi.com baru je tamat. Kenalah renew kan, lebih-lebih lagi hari Jumaat ni nak kena memandu sorang-sorang pergi PJ. Kalau tak renew lesen memandu yang dah tamat, memang nak kena tahan la tu. Apa pun, lesen memandu yang lama tu telah pun ditukar kepada lesen memandu yang baru.

Continue reading »

Kebaikan Kacang Buncis

Assalamualaikum, Kebaikan kacang buncis. Kali ini kita baca sikit la pasal tumbuhan kekacang yang popular kat Malaysia ni. Nama saintifik kacang buncis adalah Phaseolus vulgaris. Ia dipercayai berasal dari Amerika Selatan dan Amerika Tengah. Pokok kacang buncis ini tumbuh secara melilit. Ia mempunyai akar tunjang dan sisi yang panjang serta memerlukan pancang atau kayu untuk memanjat. Kacang buuncis biasanya akan

Continue reading »