Makan

Resepi Kacang Buncis

Assalamualaikum, Resepi kacang buncis. Korang kenal tak dengan kacang buncis? Rupa dia ala-ala kacang panjang, tapi kalau tengok betul-betul, ada bezanya. Warnanya hijau dan sangat sesuai tumbuh pada suhu 25 hingga 35 darjah Celsius, dengan taburan hujan 168 milimeter sebulan.

Continue Reading
Personal

Puasa Kali Ini

Assalamualaikum, Pengalaman puasa. Sekarang ni dah masuk 10 hari terakhir untuk bulan Ramadan habis, tinggalkan kita untuk tahun ini. Moga kita sama-sama meriahkan setiap hari di bulan ni untuk kutip sebanyak mungkin pahala dan manfaat selagi terdaya. Pengalaman puasa kali ini memang sedikit berbeza berbanding tahun-tahun terdahulu.

Continue Reading
Keluarga

My Sweetie

Assalamualaikum, Roti kecil Sweetie. Korang pernah makan tak roti kecil ni? Dalam banyak-banyak roti, rasanya ini roti kecil yang paling sedap. Kalau tak sedap, mesti anak-anak 2 orang tu tak makan. Tapi yang bestnya, setiap kali beli, paling kurang 2 pek dalam sehari atau dua, budak kecik tu boleh habiskan sekejap je.

Continue Reading
Lifestyle

Jualan Gudang The Store

Assalamualaikum, Jualan Gudang The Store kembali lagi. Yelah, bila masa berlalu menghampiri hari raya ni, makin banyaklah jualan hari raya yang dah bermula. Puasa belum sampai separuh bulan lagi. In shaa Allah, sama-samalah kita meriahkan bulan Ramadan ni.

Continue Reading
Personal

Rezeki Bulan Ramadan

Assalamualaikum, Rezeki bulan ramadan. Bulan puasa ni kita tak sangka rezeki datang tiba-tiba. Ada rezeki datang dalam bentuk wang ringgit, ada dalam bentuk makanan, dan lain-lain lagi.

Continue Reading
Keluarga

Tragedi Malam Jumaat

Assalamualaikum, Petang semalam, dalam sibuk menyediakan juadah berbuka, sempat lah buat putu dalam bekas plastik bersama encik suami. Kali pertama dah berjaya, boleh baca di sini.

Continue Reading
Seni

Selamat Tinggal DramaCrazy

Assalamualaikum, Baru je malam tadi melayan citer tahun 2011, City Hunter. Saja je buka sekejap tadi, sekali tengok ada notis. “DramaCrazy is shutting down”. Sedih ni. Kat mana nak tengok online lagi ni? Kena cari yang lain lah.

Continue Reading