Kewangan

ASB Untuk Anak

Assalamualaikum, Rata-rata kawan yang saya kenali mempunyai akaun amanah saham bumiputera atau ASB. Sebelum ni yang kita ketahui ASB hanya boleh untuk remaja yang berusia 12 tahun ke atas sahaja, yang dinamakan akaun remaja. Manakala bagi yang dewasa, ASB dikenali dengan akaun dewasa. Akaun remaja dengan buku duit syiling, siap ada Ting! lagi.. Akaun dewasa …

Continue Reading
Kewangan

Kat Mana Korang Simpan Duit?

Assalamualaikum, Bertemu lagi di alam siber. Nak tanya la kan, kalau korang kan, tiap-tiap bulan simpan duit kat mana? Tak menyimpan pun? Sudah.. Jom tengok beberapa option oppss.. pilihan yang korang ada.. Simpan di bank — Yang mana ada kad bank atau kad debit segala. Akaun utama la kiranya.. Kekurangan sistem ni ialah rasa nak …

Continue Reading