Sukan

Pasukan Malaysia Ada Pemain Import

Topik hangat sekarang mungkin tiada yang lain selain Piala AFF yang mana pertandingan akhir bakal diadakan di Indonesia malam ini. Jadi, peminat bola sepak negara jangan lepaskan peluang untuk menyaksikan kemungkinan besar pasukan negara bakal menjulang juara piala ini buat pertama kali. Setelah menang 3-0 ke atas Indonesia 26hb lalu, peluang Malaysia nampak lebih cerah …

Continue Reading
Semasa

Status Kerakyatan Untuk Pelajar Luar Negara

Baru-baru ini kerajaan berhasrat untuk memberi status permaustatin tetap atau PR buat pelajar luar negara yang belajar di sini. Tetapi status itu bukan untuk semua, sekadar buat mereka yang ditaja dan cemerlang dalam bidang masing-masing. Sebabnya adalah supaya pelajar luar ini dapat berkhidmat di negara kita setelah habis pengajian mereka. Menurut pihak kementerian juga, cara …

Continue Reading
Sukan

Bulan Sukan

Salam semua. Perasan tak, bulan ni penuh pasal sukan. Mula-mula penentuan juara liga bola sepak EPL, yang berakhir pada 9 Mei, menyaksikan Chelsea menjadi juara, diikuti oleh Man U dan Arsenal. Masing-masing de reaksi yang pelbagai dengan kemenangan Chelsea ni. Tak percaya tengok sini. Kredit gambar: official website Kemudian sekarang ni tengah berlangsung pertandingan badminton …

Continue Reading
ITech Tutorial

Membuat Domain Sendiri – Bahagian 2

Salam buat semua. tup-tup dah hari Jumaat ye.. Nampaknya entry saya sebelum ni ada peminat.. Heheee.. terima kasih kawan-kawan. Saya tau, kat luar sana masih ramai tak tahu nak buat blog ber’domain’ sendiri ni macam mana. Macam saya dulu jugak.. Memang nak, tapi tak tahu macam mana.. Jadi, dah fahamkan apa yang perlu difahami? Kalau …

Continue Reading