Permata Hati

Assalamualaikum kepada semua rakan, Sedih hati terbaca kes-kes pembuangan bayi yang berlaku di negara kita ini. Ingatkan kes buang bayi ni dah tutup buku, tiba-tiba ada pula berlaku. Yang menghairankan, ‘mereka’ yang terlibat dalam pembuangan bayi ini senang je bersalin. Bila baca kronologi kes, ternyata sakit mereka bersalin buang bayi ini kalau ada, mungkin sikit sahaja berbanding dengan pengalaman bersalin

Continue reading »

Selamat dan Selamat Buatmu

Selepas Januari, datang Februari, 7 dahulu, 8 menyusuri, Setiap tahun juga, gusar di hati, Tak tahu hadiah apa perlu diberi. Jika ditanya, ‘Tak payahlah’ jawabmu, Usah membazir, itu sifatmu, Biarpun begitu, ku tetap mahu, Memberi sesuatu, untuk hari jadimu. Selamat hari lahir kuucapkan, Dari kami semua yang amat sayangkan, Suami dan abah yang dinantikan, Moga di hari ulangtahun ini memberikan,

Continue reading »

1 Julai – 3 Tahun Dahulu

28 Jun 2008, Bertolak dari rumah untuk balik kampung, walau pun tarikh ‘akhir’ masih 12 hari lagi. Jalan raya yang ‘hebat’ walaupun lebuhraya, sedikit sebanyak perut yang membesar menjadi sakit sekali-sekala. Berdua dengan suami, kenangan ‘indah’ bersama kereta Satria, tak mungkin kami lupa. Tengah hari sampai ke kampung. Bersama keluarga menolong abang kedua pindah rumah. Masih kuat rasa waktu ni,

Continue reading »

Entry Khas 6 April

Salam 6 April buat semua. Boleh ke? hehe. Hari ni dah 6 April, bertambah hari, bermakna bertambah juga umur tuan punya blog ni. Semua dah bertambah, anak pun bertambah. Nasib baik tak de anak kucing. huhuu… Seperti kebiasaan,  keluarga dan teman-teman baik mengiringi ucapan buat saya. Terima kasih banyak buat semua. Yang best, ucapan pertama dari encik suami, haruslah kan..

Continue reading »

Setelah 2 Tahun Berlalu

Entry kedua untuk hari ni.. hehee.. terlebih rajin ni.. Oh ye, Entry kali ini ditujukan khas buat si kecil comel, Annur Syazwani binti Ahmad Hafiz. Ye, selamat hari ulang tahun kelahiran yang kedua. Kejap je, pejam celik, pejam celik, dah pun 2 tahun puteri kecik ni. masih terbayang-bayang lagi di ruang legar mata ni, saat-saat nak masuk dewan bersalin dan

Continue reading »