terima kasih Ya Allah

Rezeki Buat Kita

Assalamualaikum, Hari ni keluar rumah pergi kerja macam biasa. Yang tak biasanya, cuaca kat bumi Malaysia ni. Semalam, jerebu makin teruk. Keluar pejabat je, rasa macam pelik. Yelah, duduk dalam pejabat tu memang tak nampak luar kan.. Alhamdulillah, Allah masih sayangkan Malaysia. Kat KL banyak juga tempak yang katanya hujan. Kat Gombak pun, menurut en [...]

Permata Hati

Assalamualaikum kepada semua rakan, Sedih hati terbaca kes-kes pembuangan bayi yang berlaku di negara kita ini. Ingatkan kes buang bayi ni dah tutup buku, tiba-tiba ada pula berlaku. Yang menghairankan, ‘mereka’ yang terlibat dalam pembuangan bayi ini senang je bersalin. Bila baca kronologi kes, ternyata sakit mereka bersalin buang bayi ini kalau ada, mungkin sikit [...]

Hari Ini Dalam Sejarah – 6 April

Assalamualaikum, dan selamat hari Jumaat, penghulu segala hari.. Hari ni 6 April sudah. Apa yang bestnya hari ni, ya bah? Cubalah teka.. Untung-untung mengena.. Nak menulis, tak de idea, tapi ingin jua ku khabarkan berita, harap-harap di luar sana, masih sudi membaca. Terima kasih buat lelaki kacak lagi sejati, sebab belanja kami Tutti Frutti, Sungguh [...]

1 Julai – 3 Tahun Dahulu

28 Jun 2008, Bertolak dari rumah untuk balik kampung, walau pun tarikh ‘akhir’ masih 12 hari lagi. Jalan raya yang ‘hebat’ walaupun lebuhraya, sedikit sebanyak perut yang membesar menjadi sakit sekali-sekala. Berdua dengan suami, kenangan ‘indah’ bersama kereta Satria, tak mungkin kami lupa. Tengah hari sampai ke kampung. Bersama keluarga menolong abang kedua pindah rumah. [...]

Rezeki Ibu Mengandung

Salam buat semua. Pernah tak rasa nak sesuatu pastu dapat? Hehee.. Itulah yang terjadi. Sebelum ni asal balik dari kerja atau balik dari kedai atau sebagainya, mesti nampak pokok mangga atau pelam kat rumah jiran sekitar rumah kami ni. Seronok tengok pelam muda yang saya sangat suka tu. Kalau orang lain suka pelam masak, saya [...]