Lukisan Kartun

by fiezaradzi on 13 April 2013 · 37 comments

Assalamualaikum semua.

Pejam celik, kejap je berlalu. Anak yang sulung rasa macam kecil lagi, tapi sebenarnya sudah 5 tahun pun. Sudah mula bersekolah si kakak ini. Alhamdulillah, pembelajarannya nak kata hebat, taklah sangat, tapi syukur padaNya. Dan yang bestnya, suatu hari tu, lepas habis sekolah, dia mula melukis pulak.

Buat pertama kali lihat si kakak melukis dengan betul,

 photo lukisanannur-1_zpscb752886.jpg

Mulanya dipaksa si abah melukis kereta, lepas tu si kakak pulak tunjuk ‘kehebatan’. Itu yang bercampur-campur gambarnya. Saja je upload, untuk kenangan kami di masa hadapan. In shaa Allah.

Kalau zaman kecil dulu, mesti rasa nak lukis rumah, ada matahari, pokok kelapa dan kadang-kadang ada bukit dan air pantai. Belum campur lagi dengan orang lidi. Ha, korang ingat ke gambar lukisan pertama korang zaman kecil dulu-dulu?

@fiezaradzi.com – Bab melukis, memang kalah, tapi bab mewarna, suka suka…

{ 36 comments… read them below or add one }

Portal KSSR April 13, 2013 at 3:03 pm

wah,kalo dah boleh lukis kereta mcm tu,kemahiran menulis dah ada la.mesti masuk sekolah nnti cepat dapat tulis.
post terbaru Portal KSSR ..Password SPPBS disekat ?

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:23 pm

alhamdulillah, skg pun dah belajar menulis.. oklah, kdg2 je malas sikit,..

Balas Komen ini

papa mifz April 13, 2013 at 3:03 pm

smart juga warna kereta macam tuh…hehe
post terbaru papa mifz ..Restoran Kapitan Penang

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:24 pm

@papa mifz, mmg dia suka kereta warna hitam..

Balas Komen ini

SamDaddyCool April 13, 2013 at 3:10 pm

shape ‘bulat’ nampak hampir perfect.. boleh asah untuk pergi lebih jauh.

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:24 pm

@samdaddycool, yg tu tak tgk pulak.. kdg2 anak ni mmg sedikit ‘perfectiniost’..

Balas Komen ini

titan April 13, 2013 at 3:17 pm

ke emaknya yang tolong warna nih…
post terbaru titan ..Seluruh Bumi akan lupakan anda jika anda tidak ada duit.

Balas Komen ini

khairul asrol April 14, 2013 at 9:52 am

hahahaha. kantoii. :D
post terbaru khairul asrol ..Hukum Forex Dalam Islam Antara Halal dan Haram

Balas Komen ini

titan April 18, 2013 at 1:10 am
fiezaradzi April 19, 2013 at 3:57 pm

@titan, tak.. bukan mak di yg warnakan..

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:28 pm

@khairul asrol, tak, betul, bukan mak dia yg buat.. kalau warnakan, mau marah budak kecik ni..

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:25 pm

@titan, tak.. kalau mak dia warnakan, lagi cantik ooo..

Balas Komen ini

hafizmd April 24, 2013 at 10:49 am

betul tu…mak dia mmg pandai kaler2..betul..
post terbaru hafizmd ..Wordless Wednesday #36 Ini Kalilah…

Balas Komen ini

fiezaradzi April 25, 2013 at 3:04 pm

@hafizmd, haha.. dah tu, tolong beli kaler.. hehe

Balas Komen ini

Oneblogsocial April 13, 2013 at 3:22 pm

Melihat perkembangan anak puan dalam blog ini boleh dinilai bahwa anak puan memiliki perkembangan otak yang bagus,tahniah.
post terbaru Oneblogsocial ..100 Hosting Percuma

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:28 pm

!OBS, alhamdulillah, harap2 terus maju dlm byk aspek..

Balas Komen ini

khairul asrol April 14, 2013 at 9:55 am

lagi satu ingat lagi lukis burugn layang2 dengan mudah sekali dan mesti berdekatan dengan matahari serta berdekatan dengan gunung ganang. hehe
post terbaru khairul asrol ..Hukum Forex Dalam Islam Antara Halal dan Haram

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:29 pm

@khairul asrol, ye mmg betul.. kalau tak dpat burung layang2, burung apa2 pun jadi..

Balas Komen ini

pipoq April 14, 2013 at 3:53 pm

anak sy kalau bagi kertas untuk melukis, kurang minat sangat..tapi kalau melukis dinding rumah, tak boleh dikacau..hehehe

ada je imaginasi dia sendiri bila melukis..

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:30 pm

@pipoq, biasalah tu, budak2.. yg tak bagi tu yg dia nak buat tu.. nasib baik kami dapat juga kawal anak yg sorang ni..

biasa kalau kat dinding tu, bila dia berangan dia tgh jadi cikgu.. adik dia la jadi mangsa, jadi murid..

Balas Komen ini

WRizuan April 14, 2013 at 4:03 pm

hehehehe mmg macm tu budak2 ni, anak saya setiap lukisan mesti ada banyak warna hehehe…:)
post terbaru WRizuan ..Pindah Hosting Ke DataKL

Balas Komen ini

fiezaradzi April 17, 2013 at 5:36 pm

@WRizuan, kdg2 macam tu jugak.. macam2 kaler satu gambar..

Balas Komen ini

ajumohit April 14, 2013 at 11:31 pm

hihihi cantik lukisan kakak, yelah kecik2 dulu suka lukis sawab padi, bukit bukau ada matahri lepas tu 2/3 ekor ;)
post terbaru ajumohit ..Pureen Warehouse Sale 20 & 21 April 2013

Balas Komen ini

fiezaradzi April 17, 2013 at 5:35 pm

@ajumohit, ceria tgk lukisan dia.. haha.. budak2…

Balas Komen ini

Hazmin Hamudin April 15, 2013 at 2:38 pm

Bila anak-anak dan pandai melukis, kena sediakan kertas. Takut dinding yang menjadi mangsa nanti.
post terbaru Hazmin Hamudin ..Pesanan Ikhlas Dari Perdana Menteri Malaysia

Balas Komen ini

hafizmd April 15, 2013 at 3:09 pm

hahahaha..beberapa dinding sudahpun menjadi mangsa…

takpelah..boleh cat lain nanti…
post terbaru hafizmd ..5 Cara Tingkatkan Mood!

Balas Komen ini

fiezaradzi April 17, 2013 at 5:34 pm

@hafizmd, bila nak cat tu? lepas cat, conteng balik.. terbaik..

Balas Komen ini

fiezaradzi April 17, 2013 at 5:35 pm

@hazmin, kdg2 dorang ni pandai, bila mak ayah sibuk tgk tv atau buat kerja lain, time tu dia tunjuk ‘kreatif’ dia, habis dinding..

Balas Komen ini

Hafizul April 16, 2013 at 5:10 pm

Hehe..jangan pakai jalan tu..pakailah jalan yang lurus..insyaAllah cerah masa depan..hehe..gurau jer kak..bila la nk merasai saat bahagia macam ni..tengok anak pandai pegang pensil pun dah rasa gembira..kalau pandai lukis macam ni, ingat nak suruh lukis dinding rumah la..buat hiasan..
post terbaru Hafizul ..Jadi Anak Yang Baik

Balas Komen ini

fiezaradzi April 17, 2013 at 11:24 am

@hafizul, haha.. jln tu kecik sgt.. tak leh ikut tu.. hihi..

kat rumah pun ada jugak dia lukis, tapi lukis apa pun tak faham.. last2 dia kata adik yg lukis.. huhu

Balas Komen ini

yusri April 17, 2013 at 6:56 pm

comel gambo kete tuh…
rim sukan 18 inchi tu…huhu
post terbaru yusri ..Wordless Wednesday #30 – Mee Hot Plate

Balas Komen ini

fiezaradzi April 19, 2013 at 4:09 pm

@yusri, saje je nak hangatkan mak dia tukar sport rim… hahaa

Balas Komen ini

yusri April 20, 2013 at 5:14 am

kalau si mak tak terbakar lagi tak tahu lah…haha…
post terbaru yusri ..Kenapa Ada Lubang Pada Bumper Belakang

Balas Komen ini

fiezaradzi April 29, 2013 at 1:30 pm

@yusri, tak de, mak dia rilek jer.. sbb kebenarannya si mak tahu dah.. haha.. cool.. cool..

Balas Komen ini

iAwani April 21, 2013 at 9:27 pm

pergh … hitam itu kualiti.

Balas Komen ini

fiezaradzi April 29, 2013 at 12:34 pm

@iAwani, hitam itu keunggulan.. hehe

Balas Komen ini

Leave a Comment

CommentLuv badge

 Banner

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: